Wnosimy do domu Pani Magdy piękno i siłę barw – wywiad z Akzo Nobel
Akzo Nobel jest jednym z partnerów, którzy postanowili włączyć się do projektu Dom z serca i pomóc rodzinie Pani Magdy. Dzięki ich wsparciu wszystkie pomieszczenia w nowym domu tej 16-osobowej rodziny zostaną pomalowane farbami marki Dulux na jasne, optymistyczne kolory, które idealnie wkomponują się w stylistykę wnętrz.
Dlaczego AkzoNobel zdecydowało się na wsparcie inicjatywy Dom z serca?
Zawsze chętnie włączamy się w działania, które mają na celu niesienie realnej pomocy. Także w tym przypadku nie wahaliśmy się ani chwili. Mamy świadomość, że zapewnienie odpowiednich warunków mieszkalnych jest warunkiem koniecznym, aby rodzina Pani Magdy mogła pozostać razem, a czas odgrywa tu istotną rolę. Poprzez nasze farby pomogliśmy więc wnieść do nowego domu tej wspaniałej rodziny piękno i siłę barw. Mamy nadzieję, że dzięki nim codzienność jego mieszkańców będzie bardziej radosna i kolorowa.
Jaki jest zakres Waszej pomocy w tym projekcie?
Jak większość firm zaangażowanych w projekt, przekazaliśmy na ten cel nasze produkty, czyli farby. Chętnie służyliśmy również radą i wsparciem eksperckim przy doborze tych najlepiej odpowiadającym potrzebom przyszłym mieszkańcom Domu z serca. Wiemy, że poza trwałością oraz odpornością na plamy i zabrudzenia, trochę innych właściwości oczekuje się bowiem od farby w pomieszczeniach o podwyższonym zawilgoceniu, jak kuchnia i łazienka (musi być dodatkowo odporna na działanie grzybów pleśniowych), a innych w miejscu, przez które codziennie przechodzi się dziesiątki razy, jak korytarz (odporność na zarysowania i przetarcia). Nie mniej istotnym elementem był sam dobór koloru i stopnia połysku powłoki. Zaprosiliśmy więc architektkę Budimeksu do naszego biura, aby przybliżyć jej paletę produktów i barw marki Dulux. Dzięki temu mogła zobaczyć, jak nasze farby prezentują się we wnętrzu.
Jakie jeszcze działania na rzecz społeczności Państwo prowadzicie?
Tylko w Polsce zrealizowaliśmy już ponad 170 projektów, w których wzięło udział ponad 300 wolontariuszy z naszej firmy. W ostatnich dwóch latach zaangażowaliśmy się w inicjatywy, takie jak: renowacja lubelskiego oddziału SOS Wioski Dziecięce i cykl praktycznych szkoleń dedykowanych jego podopiecznym, malowanie szpitali i innych placówek publicznych, pomoc potrzebującym w ramach Szlachetnej Paczki, akcje na rzecz Banku Żywności, wsparcie Fundacji Ronalda McDonalda i Fundacji Rak’n’Roll, czy też pomoc dla schronisk dla zwierząt.
Jak akcja Dom z serca wpisuje się w Wasz model biznesowy?
Tworzenie zrównoważonej przyszłości nie odbywa się poprzez marzenia, ale przede wszystkim poprzez działania. Dlatego nasze programy związane z odpowiedzialnością społeczną biznesu, jak AkzoNobel Cares, ukierunkowane są przede wszystkim na konkretną pomoc lokalnym społecznościom tam, gdzie są zlokalizowane nasze zakłady, biura, tam, gdzie mieszkają nasi pracownicy. Inicjatywa Budimeksu realizowana jest właśnie w ramach tego programu. Poza ogromną satysfakcją, jaką daje udział w tego typu projektach, a później obserwowanie pozytywnych zmian, które zapoczątkowały, jest to też forma zostawienia cząstki nas w danym miejscu.